4nt0n

Alla inlägg den 16 mars 2010

Av Anton Lidén - 16 mars 2010 15:41





Norrmannen till sin fru: 

- De sa att det skulle snöa på radion. 
- Då tycker jag att du ska täcka över den.
_   _   _   _   _   _  _  _  _  _


Vad står det i botten på norska simbassänger? 
Rökning förbjuden.




_   _   _   _   _   _  _  _  _  _


 

Varför går norrmän mitt i vägen? 
De är rädda för de vilda blommorna vid vägkanten.



_   _   _   _   _   _  _  _  _  _


 

Vet du varför norrmännen äter så lite kaviar? 
- Ja, de får inte in tungan i tuben.


_   _   _   _   _   _  _  _  _  _


  

Norrman till norrman: 
- Åskade det hos dig i går kväll? 
- Jag vet inte, jag var hos grannen hela kvällen.


_   _   _   _   _   _  _  _  _  _


 

En norrman bad den stora stjärnan om en autograf. Denne tittade på en liten skrynklig lapp och sa: 
- Ska jag verkligen skriva på den skrynkliga lilla lappen? 
- Ja, jag renskriver det sen när jag kommer hem.



_   _   _   _   _   _  _  _  _  _


  

Hur sänker man en norsk ubåt? 
Man simmar ner och knackar på!
_   _   _   _   _   _  _  _  _  _


 

Hur sänker man den en gång till? 
Man simmar ner och knackar på. Norrmännen öppnar och säger: 
- Den här gången går vi inte på det!
_   _   _   _   _   _  _  _  _  _


Varför kryper norrmännen på golvet i snabbköpet? 
De letar efter låga priser.



_   _   _   _   _   _  _  _  _  _


 

Norrmannen till brevbäraren: 
- Har du några brev till mig? 
- Vad heter du då? 
- Det står på kuvertet.









_   _   _   _   _   _  _  _  _  _


 

Varför bygger norrmännen runda hus? 
För att hundarna inte ska pissa i hörnen...









_   _   _   _   _   _  _  _  _  _


 

Varför han norrmännen dörren öppen när de sitter på toaletten? 


För att ingen ska titta genom nyckelhålet.



_   _   _   _   _   _  _  _  _  _


 

Varför klär sig norrmännen fint när det blixtrar? 

De tror att någon fotograferar dem.




_   _   _   _   _   _  _  _  _  _


  

Norrmannen satt på kajen med sin slips hängande i vattnet. En dam gick förbi. 
- Vet ni om att ni har slipsen i vattnet? säger hon. 
- Javisst, jag metar, svarar norrmannen. 
- Men ni kan väl inte meta med slipsen? 
- Varför inte? En del använder fluga.
_   _   _   _   _   _  _  _  _  _


 

Vet du vad en norrman säger när han blir skjuten i pannan?

Svar: Puuh! Det var nära ögat!

  

























Presentation

Omröstning

Vilken sak har du tappat bort mest?
 vantar
 mössa
 knäskydd
 sl-kort
 böcker
 vattenflaska
 skor
 målvaktshanskar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards